BIARKAN AKU DISINI




Berdiri di tengah ramai
Bising dan riuh memenuhi ruang gegendang telinga
Tampak ceria di wajah mereka
Bercerita dan menyanyi sesuka mereka
Namun aku cuma jalan menunduk

Tenggelam..
Dalam ramai aku sepi
Mungkin kerna imanku melayang
Ramai yang menarikku pergi
Makin aku ikut makin aku hanyut
Maka aku berhenti di sini

Cukup..
Aku lelah dengan jalan lalu
Cerita mereka meracuniku
Maka biarkan aku…
Biarkan aku berhenti disini

Aku tampak cahaya baru
Aku senang melihatnya
Hatiku tiada buntu
Maka aku bahagia

Kau !
Biarkan aku pergi !
Mencari udara segar setelah sekian lama tercemar
Biarkan aku bersama jalan baruku

Kerna disinilah…
Aku temukan Tuhanku

Seakan..
Dia memelukku tika aku lemah
Tika aku jatuh dan terluka
Ayat-ayatnya seringkali buatku ceria

Pada saat mereka melihatku terseksa
Tidak punya masa untuk mereka
Apalah nilai pada mata manusia
Kalau murkaNya yang aku terima

Maka biarkan aku disini
Sedikitpun aku tidak butuhkan sesiapa


Comments